Veelgestelde vragen

Wanneer kan ik de spullen bij jullie ophalen?

Nadat je een bestelling hebt geplaatst krijg je van ons een email met een bevestiging dat je de spullen bij ons kunt komen ophalen. In deze email staat ook op welke dag je dit kan doen.

Hoe berekenen jullie één dag huur?

Al onze prijzen zijn gebaseerd op één dag huur en berekenen wij als volgt:

  • Dag 1: Ophaal- of bezorgdag 
  • Dag 2: Gebruiksdag(en), deze dag(en) word(en) berekend
  • Dag 3: Retourdag

Op zondag zijn wij gesloten. Wanneer de ophaal-, gebruiks- of retourdag op een zondag valt, vervroegen of verlengen wij de huurperiode kosteloos met een dag.

Passen de producten in mijn personenauto?

Veel van onze producten passen in een personenauto wanneer de banken ingeklapt zijn. Bij elke tent zijn de afmetingen aangegeven. Onze marktkramen, (grotere) Easy-up tenten, flameheaters, grote aantallen weddingchairs en bierbanksets zijn het beste te vervoeren in een bestelbus, bak- of aanhangwagen. Tegen een meerprijs bieden wij u ook een bezorg- en ophaalservice aan.

Op welke tijden zijn jullie bereikbaar en open?

Wij zijn 6 dagen per week geopend en telefonisch bereikbaar op onderstaande tijden. Wil je bij ons langskomen? Van harte welkom! Bel wel even van tevoren, wij zijn namelijk veel onderweg naar onze klanten en daarom op afspraak geopend.

Zondag: Gesloten
Maandag:  08:00 - 18:00
Dinsdag:
08:00 - 18:00
Woensdag: 
08:00 - 18:00
Donderdag: 
08:00 - 18:00
Vrijdag:
08:00 - 18:00
Zaterdag: 08:00 - 14:00

Tot welke windsnelheid kunnen partytenten blijven staan?

Onze Traditionele en Easy Up artytenten zijn bestand tegen windsnelheden tot maximaal windkracht 4/5. Dit is afhankelijk van de locatie en of de tent in de luwte staat.

Tenten dienen altijd verankerd te worden met bijgeleverde spanbanden en haringen.

Ons advies is om de tenten altijd te zekeren aan het frame i.p.v. aan de ogen van het doek. Houd er rekening mee dat bij maximale windkracht altijd gekeken wordt naar de windstoten en niet naar uurgemiddelde snelheden. Eén hele zware windstoot brengt over het algemeen eerder schade toe dan hoge uurgemiddelde snelheden. Twijfel je over het gebruik van de partytent, omdat je niet weet of de windsnelheden het maximaal haalbare overschrijden? Of gebruik je de partytent niet meer? Klap de tent dan altijd in of breek hem vast (gedeeltelijk) af. 

Wat zijn de kosten voor het laten bezorgen en ophalen van de spullen?

Vrijwel al onze producten zijn met een personenauto te vervoeren. Wanneer u grote aantallen producten wilt huren is bezorgen en ophalen door ons wel zo makkelijk. 

De transportkosten bestaan uit een starttarief en kilometerkosten. Ons starttarief bedraagt € 10,- excl. BTW. De kilometerkosten bedragen € 0,45 excl. BTW per kilometer en worden als volgt berekend: 4x een enkele afstand vanaf postcode 3771PA naar de postcode van het afleveradres (een retour rit voor het bezorgen van de spullen en een retour rit voor het ophalen van de spullen).

Voorbeeld:
U woont op 12 kilometer afstand van postcode 3771PA. Dan brengen wij totaal in rekening 12 x € 0,45 x 4 = € 21,60 + € 10 starttarief. Totaal € 31,60 excl. BTW.

Kan er bij jullie een schadeverzekering worden afgesloten?

U kunt bij Bos Verhuur een schadeverzekering afsluiten. Kijk voor alle details bij onze voorwaarden schadeverzekering

Kan er bij jullie ook een annuleringsverzekering afgesloten worden?

U kunt bij Bos Verhuur een annuleringsverzekering afsluiten. U kunt dan, zonder opgaaf van reden, kosteloos annuleren tot 48 uur voor aanvang van de levering. De hoogte van de annuleringsverzekering bedraagt 12.5% van het complete factuurbedrag. Voor materialen of mensen die wij extern voor u inhuren gelden er andere voorwaarden, wij zullen u dit altijd vooraf laten weten mocht dit het geval zijn.

Wanneer u bij het afsluiten van een annuleringsverzekering annuleert binnen 48 uur voor levering treden de voorwaarden ‘annuleren zonder annuleringsverzekering’ in werking.

Voorbeeld: als uw huurdatum bijvoorbeeld 20 april is, dient u uiterlijk 18 april voor 00.00 uur uw annulering per email (info@bos-verhuur.nl) aan ons door te geven. Het tijdstip van ontvangst van de email bij ons is bindend.Komen wij de materialen al bij u bezorgen op 19 april om 9:00 uur, dan dient de annulering 15 april vóór 9:00 uur bij ons binnen te zijn.

Annuleren zonder annuleringsverzekering

Wanneer u geen annuleringsverzekering afsluit bent u ook bevoegd uw reservering te annuleren, dit kunt u middels email (info@bos-verhuur.nl) aan ons laten weten. De volgende bedragen brengen wij u dan in rekening:

  • Bij annulering tot 60 dagen voor aanvang van de levering: 25% van het complete factuurbedrag.
  • Bij annulering tot 30 dagen voor aanvang van de levering: 50% van het complete factuurbedrag.
  • Bij annulering tot 7 dagen voor aanvang de van levering: 75% van het complete factuurbedrag. •
  • Bij annulering in de periode van minder dan 7 dagen voor de opleveringsdatum: 100% van het complete factuurbedrag.
  • Bij niet ophalen van de spullen brengen we 100% van het complete factuurbedrag in rekening.

Voor materialen of mensen die wij extern voor u inhuren gelden er andere voorwaarden, deze zullen wij u altijd vooraf communiceren.

De huurder wordt aanbevolen een annuleringsverzekering af te sluiten.

Beschikken jullie over een opbouw- en afbreekservice?

Jazeker! Opzetten en afbreken door ons is uiteraard mogelijk. Bij een aantal producten hebben we de meerprijs hiervoor in de productbeschrijving toegevoegd. Daarnaast zijn er producten welke wij altijd inclusief op- en afbouw leveren, denk daarbij bijvoorbeeld aan het huren van een Stretchtent. Dit staat dan altijd vermeld bij de productbeschrijving. Deze kosten zijn al verwerkt in de huurprijs. Tijdens het aanvraagproces kunt u dit ook in het opmerkingen veld aangeven, we zullen u dan een prijs op maat  toesturen.

Opbouwen en afbreken is alleen mogelijk in combinatie met onze bezorg- en ophaalservice.

Waar kan ik jullie algemene voorwaarden vinden?

U kunt onze algemene voorwaarden hier vinden.

Hoe snel is een gasfles leeg bij normaal gebruik?

Hoe lang je kan stoken met een gasfles is heel afhankelijk van het type heater en het ingestelde vermogen. Elke gasheater heeft een regelaar waarmee de heater naar wens harder en zachter te zetten is. Als stelregel kan je er vanuit gaan dat je een heater bij normaal gebruik 5 uur kan laten branden op een gasfles van 5 kg.

Krijg ik geld terug wanneer ik de gehuurde gasfles niet (geheel) leeg stook?

Halfvolle of aangebroken gasflessen zijn niet restitueerbaar. Wij geven dus geen geld terug wanneer er nog wat gas in de gasfles overblijft. Elke gasfles moet na gebruik weer afgevuld worden waar vaste kosten bij komen kijken.

Verhuren jullie ook servies en bestek?

Jazeker! Wij hebben een ruim assortiment glaswerk en servies om te huren. Heeft u specifieke wensen welke niet op onze website staan? Neem dan contact met ons op voor andere mogelijkheden.

Hoeveel dagen van tevoren moet ik reserveren?

Tot op de gebruiksdag zelf kan je bij ons spullen huren. We hebben een groot assortiment, toch heeft kort van te voren boeken het risico dat de gewenste spullen al zijn verhuurd en dat onze planning al vol zit. Voorkom teleurstellingen en reserveer zo snel mogelijk wanneer je weet wat je nodig hebt.

Op welke manieren kan ik bij jullie betalen?

Je kunt bij ons contant, per pin of middels vooruitbetaling op factuur betalen. Bij bezorgingen en plaatsingen is het ook mogelijk te betalen via pin of contant.