Veelgestelde vragen

Kan er bij jullie een schadeverzekering worden afgesloten?

U kunt bij Bos Verhuur een schadeverzekering afsluiten. Deze verzekering is bedoeld om de financiële gevolgen van uw onvoorziene schade aan de gehuurde producten zoveel mogelijk te beperken en de gedekte schades te vergoeden. De hoogte van de schadeverzekering bedraagt 12.5% van het complete factuurbedrag. Verzekerd zijn de objecten zoals vermeld op de toegestuurde leverbon of factuur. De verzekerde periode is de huurtermijn zoals vermeld op de leverbon of factuur. Verzekerd is de materiële schade aan de gehuurde objecten veroorzaakt door van buiten komende onheilen, bedieningsfouten, ondeskundigheid en nalatigheid, brand, explosie, blikseminslag, storm, vliegtuigschade, vandalisme, verkeersrisico’s en eigen gebrek. Gevolgschade is niet gedekt. Er geldt een algemeen eigen risico voor uw rekening van € 100,- per gebeurtenis. Beschadiging dient na ontdekking direct gemeld te worden aan Bos Verhuur via email (info@bos-verhuur.nl).

Uitsluitingen

Schade als gevolg van opzet, grove schuld, diefstal, vermissing, en grove nalatigheid. Gevolgschade is niet gedekt. Daarnaast is de verzekering niet van kracht indien de huurder het gehuurde object doorverhuurt, uitleent of op enigerlei wijze aan een derde afstaat, tenzij de verzekeringnemer daarvoor vooraf schriftelijk toestemming heeft verleend. Wanneer u als verzekerde huurder bij herhaling schades claimt kunt u mogelijk worden uitgesloten van deze extra service.

Schade zonder schadeverzekering

Wanneer u geen schadeverzekering afsluit zullen wij bij materiële schade aan de gehuurde objecten veroorzaakt door van buiten komende onheilen, bedieningsfouten, ondeskundigheid en nalatigheid, brand, explosie, blikseminslag, storm, vliegtuigschade, vandalisme, verkeersrisico’s en eigen gebrek de gemaakte kosten voor reparatie of vervanging volledig aan de huurder doorberekenen.

De huurder wordt aanbevolen een schadeverzekering af te sluiten.

Kan er bij jullie ook een annuleringsverzekering afgesloten worden?

U kunt bij Bos Verhuur een annuleringsverzekering afsluiten. U kunt dan, zonder opgaaf van reden, kosteloos annuleren tot 48 uur voor aanvang van de levering. De hoogte van de annuleringsverzekering bedraagt 12.5% van het complete factuurbedrag. Voor materialen of mensen die wij extern voor u inhuren gelden er andere voorwaarden, wij zullen u dit altijd vooraf laten weten mocht dit het geval zijn.

Wanneer u bij het afsluiten van een annuleringsverzekering annuleert binnen 48 uur voor levering treden de voorwaarden ‘annuleren zonder annuleringsverzekering’ in werking.

Voorbeeld: als uw huurdatum bijvoorbeeld 20 april is, dient u uiterlijk 18 april voor 00.00 uur uw annulering per email (info@bos-verhuur.nl) aan ons door te geven. Het tijdstip van ontvangst van de email bij ons is bindend.

Annuleren zonder annuleringsverzekering

Wanneer u geen annuleringsverzekering afsluit bent u ook bevoegd uw reservering te annuleren, dit kunt u middels email (info@bos-verhuur.nl) aan ons laten weten. De volgende bedragen brengen wij u dan in rekening:

  • Bij annulering tot 60 dagen voor aanvang van de levering: 25% van het complete factuurbedrag.
  • Bij annulering tot 30 dagen voor aanvang van de levering: 50% van het complete factuurbedrag.
  • Bij annulering tot 7 dagen voor aanvang de van levering: 75% van het complete factuurbedrag. •
  • Bij annulering in de periode van minder dan 7 dagen voor de opleveringsdatum: 100% van het complete factuurbedrag.
  • Bij niet ophalen van de spullen brengen we 100% van het complete factuurbedrag in rekening.

Voor materialen of mensen die wij extern voor u inhuren gelden er andere voorwaarden, deze zullen wij u altijd vooraf communiceren.

De huurder wordt aanbevolen een annuleringsverzekering af te sluiten.

Hoe berekenen jullie één dag huur?

Eén dag huur berekenen wij als volgt:

  • Dag 1: Ophaal- of bezorgdag
  • Dag 2: Huurdag
  • Dag 3: Retourdag

Op zondag zijn wij gesloten. Wanneer de retourdag op een zondag valt verlengen we de huurperiode kosteloos met één dag.

Wanneer kan ik de spullen bij jullie ophalen?

Nadat u een bestelling heeft geplaatst nemen we contact met u. We spreken dan alle details en mogelijke bijzonderheden door. We spreken dan ook een ophaal moment af.

Passen de producten in mijn personenauto?

Nagenoeg al onze producten passen in een personenauto wanneer de banken ingeklapt zijn. Bij elke tent zijn de afmetingen aangegeven. Onze marktkramen, (grotere) Easy-up tenten, flameheaters, grote aantallen weddingchairs en bierbanksets zijn het beste te vervoeren in een bestelbus, bak- of aanhangwagen. Indien u wilt kunnen wij tegen een meerprijs ook alles bezorgen, zie hiervoor de vraag over bezorgen.

Wat zijn de kosten voor het laten bezorgen en ophalen van de spullen?

Vrijwel al onze producten zijn met een personenauto te vervoeren. Wanneer u grote aantallen producten wilt huren is bezorgen en ophalen door ons misschien wel zo makkelijk. 

De transportkosten bestaan uit een starttarief en kilometerkosten. Ons starttarief bedraagt € 10,- excl. BTW. De kilometerkosten bedragen € 0,39 excl. BTW per kilometer en worden als volgt berekend: 4x een enkele afstand vanaf postcode 3771PA naar de postcode van het afleveradres (een retourrit voor het bezorgen van de spullen en een retourrit voor het ophalen van de spullen).

Beschikken jullie over een opbouw- en afbreekservice?

Jazeker! Opzetten en afbreken door ons is uiteraard mogelijk. Kosten hiervoor bedragen € 40,- voor een Easy Up tent en € 65,- voor een traditionele partytent. Opbouwen en afbreken is alleen mogelijk i.c.m. transport.

Neem voor het bezorgen en opzetten / afbreken van andere producten contact met ons op zodat wij u een passend voorstel kunnen doen!

Op welke tijden zijn jullie bereikbaar en open?

Wij zijn 6 dagen per week telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:

Zondag: Gesloten
Maandag:  08:00 - 20:00
Dinsdag:
08:00 - 20:00
Woensdag: 
08:00 - 20:00
Donderdag: 
08:00 - 20:00
Vrijdag:
08:00 - 20:00
Zaterdag: 08:00 - 17:00

Wil je bij ons langskomen? Bel dan even van tevoren, wij zijn namelijk op afspraak aanwezig.

Tot welke windsnelheid kunnen partytenten blijven staan?

Onze traditionele en EasyUp partytenten zijn bestand tegen windsnelheden tot max. windkracht 4-5. De tenten dienen altijd goed gezekerd te worden met bijgeleverde spanbanden en haringen.

Ons advies is om de tenten altijd te zekeren aan het frame i.p.v. aan de ogen van het dakzeil. Houd er rekening mee dat bij maximale windkracht altijd gekeken wordt naar de windstoten en niet naar uurgemiddelde snelheden. Eén hele zware windstoot brengt over het algemeen eerder schade toe aan een partytent dan hoge uurgemiddelde snelheden. Twijfel je over het gebruik van de partytent, omdat je niet weet of de windsnelheden het maximaal haalbare overschrijden? Of gebruik je de partytent niet meer? Klap de tent dan altijd in of breek hem vast (gedeeltelijk) af. 

Waar kan ik jullie algemene voorwaarden vinden?

Klik hier om onze algemene voorwaarden te lezen.

Hoe snel is een gasfles leeg bij normaal gebruik?

Hoe lang je kan stoken met een gasfles is heel afhankelijk van het type heater en het ingestelde vermogen. Elke gasheater heeft een regelaar waarmee de heater naar wens harder en zachter te zetten is. Als stelregel kan je er vanuit gaan dat je bij normaal gebruik een patio- of flameheater 4 tot 6 uur kan laten branden op een gasfles van 12,1 liter.

Krijg ik geld terug wanneer ik de gehuurde gasfles niet (geheel) leeg stook?

Wij geven geen geld terug wanneer er nog wat gas in de gasfles over blijft. Elke gasfles moet na gebruik weer gevult worden waar standaard kosten bij komen kijken.

Verhuren jullie ook servies en bestek?

Wij hebben zelf geen servies en bestek in ons assortiment, wel kunnen wij dit (indien u dit wenst) leveren via een collega verhuurder. Wij horen dan graag waar uw voorkeur naar uit gaat. Servies en bestek gaan per vaste aantallen. Servies en bestek mag vies retour, wij rekenen hiervoor extra afwaskosten.

Hoeveel dagen van tevoren moet ik reserveren?

Er kan tot op de gebruiksdag zelf geboekt worden. We hebben een groot assortiment, toch heeft kort van te voren boeken het risico dat de gewenste spullen al zijn verhuurd. Voorkom teleurstellingen en reserveer zo snel mogelijk.

Op welke manieren kan ik bij jullie betalen?

U kunt bij ons contant of middels pin betalen. Ook kan er op rekening worden betaald middels de factuur die wij u toesturen. Bij bezorgingen en plaatsingen is het ook mogelijk te betalen via pin of contant.